Forum

abrams89, mKlient offline2012-01-04 00:52:32 problemy z wypłaceniem pieniędzy z bankomatu = zablokowane środki...

Witam wszystkich serdecznie.

Ostatnio przydarzyła mi się bardzo (nie)ciekawa sytuacja.

Mianowicie 2 stycznia z rana chciałem wypłacić pieniądze z bankomatu sieci e-card. Dokonałem 2-óch prób oczywiście nieudanych, bankomat jęczał coś o przekroczonym limicie czasu, przy czym za drugim razem trwało to na tyle długo, że szczerze wątpiłem w to, że w ogóle odzyskam swoją kartę, gdyż bankomat raczył ja wypluć dopiero po około 3 minutach.
Zdecydowałem się namierzyć namierzyć inny bankomat, tym razem padło na euronet. Kolejne dwie próby wypłaty również nieudane tym razem bankomat jęczał o limicie. Sprawdziłem stan konta i ku memu nie pełnemu zdziwieniu (bo się tego spodziewałem....) okazało się, że środków na koncie oczywiście nie ma tak jak by zostały wypłacone......

Postanowiłem udać się do m-punktu jako, że czekał mnie nie lada spacer po drodze postanowiłem zadzwonić na m-linie, trzykrotnie nie udało mi się uwierzytelnienie (możecie mi wierzyć lub nie ale na bank nie pomyliłem cyferek które wpisywałem, bo dość często się z m-linią kontaktuję...) tak więc przyszedł mi sms o zablokowaniu kanału.
Dobiłem do m-punktu, a tam sąsiad. Siedzi trzyma kartę swojej córki i opowiada jak to bankomat mu kasy nie wypłacił a środki zostały zablokowane. Oczywiście został odesłany z kwitkiem bo nie był właścicielem konta. Ja z kolei zostałem pokierowany przez tą miła panią do telefonu by załatwić wszystko przez m-linie, gdyż ona nic nie morze... no to ja najpierw do stanowiska z netem odblokować m-linię, potem do telefonu, by zadzwonić i złożyć reklamację.
Oczywiście w trakcie rozmowy dowiedziałem się, że reklamacji złożyć nie mogę, gdyż środki zostały jedynie zablokowane ale jeszcze nie zostały pobrane.

Cały czas wpierano mi oczywiście, że to wina bankomatu.... i że ze złożeniem reklamacji muszę czekać do momentu, gdy pieniądze zostanę zaksięgowane jako wypłacone, ale że nie powinienem się tym martwić gdyż najprawdopodobniej zwyczajnie wrócą na moje w ciągu 7 dni....
Wiedząc już że nic nie zrobię postanowiłem wrócić do domu, po drodze ujrzałem panią walczącą z bankomatem euronetu, zdziwiła się bardzo gdy zapytałem jej czy ma konto w m-banku, pewnie domyślacie się dlaczego.....

Jestem ciekaw czy ten problem wystąpił tylko w Koszalinie czy również gdzie indziej. Oraz czy bank bo w tym wypadku to już ewidentnie jego wina... (wątpię żeby padły bankomaty różnych sieci....) postara się naprawić swój błąd jak najwcześniej i żeby obyło się bez reklamacji bo już czuje ten miesiąc oczekiwanie żeby oddali mi MOJE pieniądze, które przepadły gdzieś jednak z ich winy..

To jak ktoś jeszcze miał problemy z wypłatą kasy drugiego stycznia????

Cytuj Przydatne Zgłoś naruszenie

Odpowiedzi

ekonovember [mKlient] offline 2012-01-04 01:15:39 Dodam tylko, że bankomat w Katowicach przy SCC ma gigantyczny apetyt na karty płatnicze. Zjadł jedną po czym się wyłączył. Przed przyjazdem serwisu ponownie się włączyć, pierwsza transakcja i ciach - zjadł kolejna kartkę. W końcu na maszynie mBankowy pracownik powiesił kartkę, że maszyna uszkodzona :-) Zdaje się, że maszyny nie wyrabiają z operacjami (świąteczne zakupy). Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

stiven [mKlient] offline 2012-01-04 08:17:53 Słusznie Cię poinformowali, że reklamacji nie złożysz do czasu aż kasa nie zejdzie z blokady jako rozliczona. Poczekaj i nie denerwuj się.

Na pocieszenie powiem, że podobna sytuacja zdarzyła mi się kilkanaście razy i tylko raz musiałem reklamować bo w pozostałych przypadkach środki wróciły na konto (większość przypadków 2 dni robocze). Jako ciekawostkę dodam, że nie zauważyłem aby to mbankowe karty były jakieś niepełnosprytne. W czasach studenckich operowałem delfinem niezwykle intensywnie (ach te wypłaty po 10zł z bankomatów bzwbk) i częściej zawiodły karty innych banków. Być może coś się zmieniło pod tym względem trudno mi zweryfikować bo uśmierciłem delfina kilka miesięcy temu.

Tak czy inaczej polecam cierpliwie poczekać i nie wykonywać nerwowych ruchów.
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

abrams89 [mKlient] offline 2012-01-04 19:13:19 No i hu.....j pieniedzy nie ma. Do tego relklamacje moga rozpatrzyc w przeciagu 180 dni.... czy to nie jest chore... rozumiem gdybym byl jedyna osoba ale nie bylem. I mam 100% pewność że wina leży po stronie banku bo dziwne by było to że nagle padły bankomaty kilku sieci. Nie wiem co ja mam teraz zrobic strzelic sobie w stope czy6 w glowe bo ten bank wbil mi wlasnie noz w plecy............. Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

olinr1 [mKlient] offline 2012-01-08 16:46:32 Mam identyczny problem.Wypłacałem 50 złotych z bankomatu Ecard w Warszawie.Bankomat zawiesił się,więc anulowałem operację,a środki zostały zablokowane.
Na mlinii powiedziano mi,że blokada pewnie będzie zdjęta w ciągu 7 dni,a pieniądze zwrócone.
Oczywiście pieniądze nie zostały zwrócone,a mi pozostało tylko złożyć reklamację.Teraz jak wał mam czekać do 45 dni na śródki, które są mi potrzebne teraz.Ten bank coraz mniej mi się podoba.
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

leszekk [mKlient] offline 2012-01-08 17:32:05 olinr1 napisał(a):
> Mam identyczny problem
[...]
> Ten bank coraz mniej mi się podoba.

A czy nie jest przypadkiem tak, że dopiero teraz zapoznałeś się z zasadami działania banku a szczególnie wypłatami gotówki w bankomatach? A kto bez czytania podpisał umowę na prowadzenie rachunku i korzystanie z kart płatniczych? Przecież nie pracownik banku tylko Ty.
Ale pocieszę Cię - problemy takie miewają także korzystający z usług innych banków gdyż tak właśnie działają bankomaty: "rezerwują" środki na ewentualną wypłatę o jakiej "słyszały" w chwili, gdy próbujesz wypłacić kasę - zapytanie idzie online do banku i na podstawie zapytania czy bank zaakceptuje wypłatę 50 zł zakładana jest blokada. To, czy transakcja doszła do skutku bank dowie się za kilka a czasem kilkanaście dni.
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

olinr1 [mKlient] offline 2012-01-08 21:23:40 leszekk napisał(a):
> olinr1 napisał(a):
> > Mam identyczny problem
> [...]
> > Ten bank coraz mniej mi się podoba.
>
> A czy nie jest przypadkiem tak, że dopiero teraz zapoznałeś się z
> zasadami działania banku a szczególnie wypłatami gotówki w
> bankomatach? A kto bez czytania podpisał umowę na prowadzenie
> rachunku i korzystanie z kart płatniczych? Przecież nie pracownik
> banku tylko Ty.
> Ale pocieszę Cię - problemy takie miewają także korzystający z
> usług innych banków gdyż tak właśnie działają bankomaty:
> "rezerwują" środki na ewentualną wypłatę o jakiej
> "słyszały" w chwili, gdy próbujesz wypłacić kasę -
> zapytanie idzie online do banku i na podstawie zapytania czy bank
> zaakceptuje wypłatę 50 zł zakładana jest blokada. To, czy
> transakcja doszła do skutku bank dowie się za kilka a czasem
> kilkanaście dni.
Przeczytałem regulamin i wiem,że środki są blokowane przy anulowaniu transakcji.Ale nie wmówisz mi,że normalną sytuacją jest,gdy bankomat się zawiesza przy transakcjach przeprowadzanych tylko z mbankiem.
I tak jak napisałem,blokada została zdjęta,a środki nie zostały zwrócone.Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją,a reklamacje powinny być rozpatrywane zdecydowanie szybciej.
Ciekawe,czy w końcu oddadzą mi pieniądze,czy będę się musiał użerać.
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

santoo [mKlient] offline 2012-01-09 10:01:52 olinr1 napisał(a):

> Przeczytałem regulamin i wiem,że środki są blokowane przy
> anulowaniu transakcji.Ale nie wmówisz mi,że normalną sytuacją
> jest,gdy bankomat się zawiesza przy transakcjach przeprowadzanych
> tylko z mbankiem.

Skąd wiesz, że TYLKO z mBankiem?
Z tego że jakaś inna osoba mająca konto w mBanku też miała problemy z tym bankomatem
wcale nie wynika, że "bankomat się zawiesza przy transakcjach przeprowadzanych
tylko z mbankiem"...
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

abrams89 [mKlient] offline 2012-01-10 16:49:37 santoo napisał(a):
> Skąd wiesz, że TYLKO z mBankiem?
> Z tego że jakaś inna osoba mająca konto w mBanku też miała
> problemy z tym bankomatem
> wcale nie wynika, że "bankomat się zawiesza przy transakcjach
> przeprowadzanych
> tylko z mbankiem"...

akurat ja tą pewność posiadam. ponieważ 2 stycznia nie tylko ja miałem ten problem jako osoba posiadająca konto w mbanku. i nie mówimy tu o jednym bankomacie ale przynajmniej 3 tego samego dnia, z różnych sieci bankomatowych. Bankomat który nie wypłacił mi pieniędzy nie miał problemu z tranzakcją przedemną i po mnie, z tą różnicą że te wypłaty dotyczyły innych banków. Jak mówię sam znam przynajmniej 2 inne osoby które mają ten sam problem co ja. Pieniądze nie zostały wypłacone, a mimo to zostały nie tylko zablokowane ale również ściągnięte z salda więc wszyscy borykamy się z reklamacją.....
Moim zdanie to jest po prostu chore i wydaje mi się że będzie trzeba się z tym wybrać to rzecznika praw konsumenta...
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

Piotr [mKlient] offline 2012-01-10 20:14:59 Może moja wypowiedź nie będzie dotyczyła stricte omawianego tematu, ale jako że w dyskusji pojawiła się wzmianka o bankomatach należących do eCard dorzucę swoje trzy grosze. Od jakiego czasu obserwuję, chroniczną głupotę tych bankomatów (od momentu przejęcia eCard przez TF SKOK?), objawiającą się m. in. tym co opisujecie w swoich wypowiedziach tj. długa realizacja transakcji, brak jej finalizacji, blokada środków na koncie pomimo tego, że bankomatu nie wydał nam środków itp.
Patrząc na to z bogu można odnieść wrażenie, że to książkowy przykład tego jak zachowują się bankomaty należące do sieci C4Y (jeżeli się coś pozmieniało, bardzo proszę o sprostowanie, z doświadczenia po prostu omijam ww. sieć szerokim łukiem) - te same objawy, te same problemy.
Moja rada może nie na miejscu i nie zaoferowana w odpowiednim czasie, ale co mi tam - ja omijam eCard, a raczej ich bankomaty od momentu kiedy sam doświadczyłem mniej lub bardziej zbliżonych przebojów z nimi w roli głównej, do tych o których piszecie w tym temacie.

Wytrwałości w reklamacjach życzę i znalezienia nieproblemowej sieci bankomatów :) Ja znalazłem i póki co nie zamierzam zmieniać :)

Pozdrawiam gorąco.
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie

jbienko1 [mKlient] offline 2012-01-11 17:02:25 > Oczywiście w trakcie rozmowy dowiedziałem się, że reklamacji złożyć nie mogę, gdyż środki zostały jedynie zablokowane ale jeszcze nie zostały pobrane.

Ja miałem w 'świetnym' Lukas Banku/Credit Agricole podobną sytuację. Różnica taka - że pod tym pozorem odrzucili mi pierwszą reklamację (złożyć mogłem).
A najgorsze jest to, że szybki telefon na infolinię Euronetu (w moim przypadku) i już wiedziałem że na 100% te środki w takiej sytuacji nie będą odblokowane. Ale oczywiście panienka z działu reklamacji takiego samego telefonu wykonać nie mogła. Statystyki by jej spadły, benchmark gorszy...

Mam nadzieję że odzyskasz swoją kasę szybciej niż ja - u mnie (mimo że kwota była duża) trwało to ponad miesąc, 3 kolejne reklamacje i pomoc znajomego z euronetu który podobno wydzwaniał do mojego banku i prosił żeby zabrali pieniądze swojego klienta. Niestety Credit Agricole był zbyt zajęty odrzucaniem reklamacji żeby to zrobić...
Odpowiedz Cytuj Zgłoś naruszenie